Moja Wiosna

Moja Wiosna…

Mam siedem lat. Jest sobotnie popołudnie. Ciepło, kwiecień. Jedziemy z mamą na rowerze. Zbieramy fiołki w okolicznym parku. W rączce mam malutki bukiecik. Mama oparta o rower, pali papierosa. Starsze siostry zbierają ze mną kwiatki. Ptaki śpiewają. Czuję się szczęśliwa. W drodze powrotnej wkręcam sobie nogę w szprychy, koła od roweru. Ból. Płacz. Nie mogę chodzić. Resztę weekendu oglądam wiosnę przez okno.
Mam dziesięć lat idę z dziećmi z sąsiedztwa święcić jajka. Idziemy do Krzyża. Świeci słońce, ale wieje wiatr. Jest jasno i zimno. Upadam z koszykiem, bo potykam się łańcuch, ale ratuje jajka. W drodze powrotnej wyjadamy słodkie ciasta z koszyczków. Króluje wafel z masą. Która mama robi lepszy?
Mam jedenaście lat. Dzień Wiosny przebieramy się. Ma wielką kokardę w kropki we włosach i namalowane piegi. Śmiejemy się z koleżankami. Ganiamy pod szkołą z chłopakami. Szczęście.
Siódma klasa wiosna pachnie konwaliami. Uroczy bukiet od mojego przyjaciela będę pamiętać już zawsze. Sentymentalne spacery. Jasność. Wiosna, jest w końcu jasno. Świeci słońce.
Liceum budzę się o świcie i biegam, po polach. Kaczki patrzą na mnie z góry i śmieją się ze mnie sąsiedzi. Wariatka zamiast spać, lata po polach.
Mam szesnaście lat. Zielone drzewa, zielone liście, zielona trawa. Wiosenalia. Szkoła cała w kwiatach, wolność. Bolą mnie usta od pocałunków.
Matura, boję się jak cholera. Nie chce mi się uczyć. Siedzę po nocach, bo w dzień nie mam głowy do nauki. Tato każe mi gasić światło. Druga w nocy, a ja dalej wkuwam. W dzień jeżdżę rowerem i biegam nad stawy, szukam kaczeńców.
Studia. Marzec, kwiecień, maj. Kino, teatr, kolacja, piwo. Świat znowu pachnie konwaliami. Ludzie. Ludzie. Miłość. Wiosną zawsze bolą mnie usta i myję okna bez zasłon. Wiosenny, ciepły deszcz przynosi obietnice.
Matka. Odsłaniam okno i uśmiecham się do dzieci. Słońce i spacer. Będzie pięknie. Mam konwalie i fiołki w ogrodzie.
Dwie filiżanki kawy. Dłoń, która daje ciepło i nadzieję. Oczy, które mówią kocham. Nigdy nie strać mnie z oczu Wiosno Kochana…
A jaka była i jest Twoja Wiosna ?

Jeśli chcesz mnie posłuchać zapraszam.



Komentarze

Popularne posty