Chwila, która karmi duszę

Jesienne, piątkowe popołudnie, ostatnie godziny pracy...cały tydzień siedzenia w biurze przy komputerze i szczerze mam dość...Krótka chwila i szybka decyzja dziś popołudnie będzie wyglądać inaczej! Dziś nikt nie będzie odrabiał lekcji, nie będzie spania o 21, szykowania ubrań do szkoły...dziś wyjdziemy z domu, chociaż na godzinę...15.30 wychodzimy ze szkoły, 40 minut w korkach i jesteśmy w domu...zrzucam biurowe ubranie, piję szybko kawę na tarasie skąpana w słońcu, wygrywam batalię z dziećmi- Kacper uparł się, że nie wyjdzie póki nie zrobi lekcji ( w niedzielę okazuje się, że to najlepsze co mógł zrobić:) Aparat jest, picie jest i ruszamy w korki piątkowe, tylko po to by pochodzić przez godzinę po lesie...Lasek Osobowicki tak blisko naszego domu, normalnie 15 minut drogi samochodem i jesteśmy w innym świecie. Zielono, żółto i pomarańczowo i już mrok, bo to późne popołudnie, ale załapujemy się jeszcze na zachód Słońca. Cisza? jaka cisza, dzieci gadają jak pokręcone, szurają liśćmi, rzucają patyki, śmiech i głupie żarty bez końca...przestrzeń, niebo...ptaki...Cudowna chwila...wracamy do domu kiedy jest już szaro, mrok nas opatula...wybiegani, pozytywnie nakręceni...
Mamo to luksus- komentuje Natalia, wcinając bułkę z serkiem i warzywami...
O kakao:) cieszy się Kacper...
Za co kocham jesień?

weź do ręki liść umierający
on przeżył swoje lato
widział więcej niżby chciał
więcej niż Ty dostrzegasz
usłysz szum trawy
dostrzeż ptaki co lecą do Afryki
popij herbatę z kocem na ramieniu
ogrzej się kubkiem od przyjaciela
przejdź przez jesienną mgłę
złap babie lato
skocz do góry 
sięgnij czerwoną jarzębinę
wszystko to zamyka dla Ciebie gorące lato
zatęsknij za zimą z książką w dłoni i pocałunkiem na ustach....
za co kocham jesień? 
zgadnij a może poczuj to co ja
idź tą samą drogą i maluj swój świat 
bądź ze mną tylko dla ogniska w którym płonie
moja mała miłość







i tak trwa pięć minut  w mojej wyobraźni, w biurze, w aucie, na zakupach...chwila, która karmi duszę:)

Komentarze

Prześlij komentarz

Cóż jestem typową kobietą i uwielbiam rozmowy, Twój komentarz jest dla mnie ważny i bardzo Ci za niego dziękuję!! Jest dla mnie namiastką tej długiej rozmowy, gdybyśmy się spotkały:)

Popularne posty