Recenzja ebooka "Jak wydać i skutecznie wypromować książkę?"
Autorka nie obwija w bawełnę i w prosty sposób mówi nam, co należy robić krok po kroku, zaraz po postawieniu ostatniej kropki, a nawet w trakcie pisania pierwszego rozdziału książki. Jest to zbiór wiedzy, doświadczenia i własnej praktyki Krzysi z kilku lat z pozycji pisarza, wydawcy, menagera. Zawiera oprócz rad i porad, wielu wartościowych przykładów bardzo dobre ćwiczenia coachingowe. Z ich pomocą trenerka pisania, którą jest również autorka ebooka, buduje poczucie wartości pisarza. Uświadamia autora, że po pierwsze nie każdy czytelnik ma rację, a ja mam prawo do własnej wizji mojej książki. Zaczynając swoją ścieżkę pisarską chcemy być lubiani przez wszystkich i dostawać tylko dobre informacje zwrotne. To też czyni nas autorów mało odpornym na krytykę. Książka, jednak to nie zupa pomidorowa.
Wywołuje do tablicy pytaniem, a jesteś gotowy wydać tą książkę ? Jesteś gotowy na to wszystko, co się będzie dziać po jej wydaniu? Pokazuje jasną drogę od wydania do sprzedania i pewnie niejedna osoba się wystraszy i ucieknie. Dlaczego? Krzysia Bezubik pokazuje, bowiem aspekt sprzedaży książki, jego prawdziwe oblicze w dzisiejszych czasach. Uświadamia, że pisarz musi być z krwi i kości, musi umieć się reklamować oraz opowiadać o swoich książkach. Musi pokazać swą gębę do fotografii zbiorowej i wytłumaczyć, dlaczego kocha kawę, wódki nie pije.
Cała seria ćwiczeń pokazuje nam, w jaki sposób walczyć z własnymi przekonaniami, ale ja na całe szczęście mogłam ten rozdział ominąć. Przekonania mam stałe i stabilne, jeśli chodzi o wydanie mojej książki.
Autorka uczłowiecza też wydawnictwo, wskazując na to, że redaktor czy korektor też ma słabości, złe dni czy mierną w danym dniu kondycję fizyczną. Kiedy wysyłamy fragment swej książki nie zawsze trafiamy w dobry dzień osoby odpowiedzialnej za przesiew tekstów. Przedstawia również plusy i minusy, wydania książki na własny rachunek. Omawia ważne słownictwo techniczne dla autora. Dorzuca ciekawostki o innych pisarzach, czyniąc w ten sposób techniczny poradnik ciekawym i przyjemnym w czytaniu.
Co jest dla mnie najistotniejsze to w przystępny sposób edukuje nas pisarzy o prawie autorskim i promocji książki, a także w sposób bezpośredni rozmawia o pieniądzach, które nie oszukujmy się są motorem wydawniczym książki. Jak je zdobyć i nie stracić? Może się to okazać, wcale nie tak wielką tajemnicą biznesową.
Czy polecam Wam poradnik? Myślę, że Krzysia wykonała tutaj ogrom pracy i każdy znajdzie tu wiedzę, której szuka, potrzebuje bądź ją uzupełni. Najistotniejszą dla mnie cechą tego poradnika jest odniesienie do naszej teraźniejszości. Wykazanie, wręcz wypunktowanie, jak wygląda w tej chwili rynek wydawniczy. Odarcie go z tajemniczości, czy uczłowieczenie redaktora, a także odniesienie do potrzeb czytelnika. Jasno podkreśla istotę planu promocji książki, jako jeden z sukcesów sprzedażowych!
Jedyne czego mi zabrakło w poradach Krysi to ostrzeżenie przed czynnikiem ludzkim i to najlepiej na czerwono, drukiem i wykrzyknikiem. Zawsze powinniśmy zawierać umowy na piśmie, zawsze powinniśmy dać je do sprawdzenia prawnikowi i zawsze powinniśmy pamiętać, iż ludzie mogą zawieść. Myślę też, że warto wejść w różne grupy pisarskie i szukać wsparcia wśród ludzi, którzy tak jak my kochają pisać.
Możecie pisać dla siebie, publikować na blogu albo wydać książkę. Jak na spokojnie to zrobić, dowiecie się właśnie z tego poradnika. Jednak, jak znam życie i tak wytyczycie własny szlak i własne kierunki. Nie da się nie popełnić błędów, ale można się do nich przygotować.
Komentarze
Prześlij komentarz
Cóż jestem typową kobietą i uwielbiam rozmowy, Twój komentarz jest dla mnie ważny i bardzo Ci za niego dziękuję!! Jest dla mnie namiastką tej długiej rozmowy, gdybyśmy się spotkały:)