Plan Doskonały i Bohater Doskonały, jako duet Doskonały. Letnie kursy, jako sposób na wakacje.

Kiedy próbujesz coś zrobić, a nie wiesz do końca jak to szukasz odpowiedzi na liczne pytania. Jak? Czy tak? czy dobrze myślę, że to ma tak brzmieć? Zaraz się okazuje, że nie wiem wszystkiego. Dlatego kopię i stukam i pukam do różnych drzwi.
Na szczęście trafiam w cudowne ręce za każdym razem.
           W marcu sięgnęłam po kurs Edyty Niewińskiej i Małgosi Żebrowskiej Plan Doskonały.  Byłam w trakcie kończenia swojej pierwszej opowieści. Dziś jestem na etapie pt. o matko dlaczego to tak długo trwa... Jednak to Edyta uświadomiła mi, że mam w sobie inne historie warte opowiedzenia. Dlatego już od pierwszych emaili, które były przewodnikiem po kursie snułam zupełnie nową opowieść.
Kursant dostał ebooka oraz codziennie przez 30 dni wiadomość z zadaniami i motywacją. Ta ostatnia okazała się dla mnie bardzo ważna. Coaching jest wszechobecny, jak widać nawet w pisarstwie. Może właśnie dzięki niemu udało mi się książkę napisać w miarę szybko i sprawnie? Kurs w Olśnieniach działał na mnie dwubiegunowo.  Z jednej strony wyłuskał nową treść, nowych bohaterów, a z drugiej motywował, aby skończyć już Osobistą Wojnę. Myślę, że spełnił założenie autorek.
Nikt z nas nie zaczyna pisać po to, by przestać w połowie zdania. Szukamy dobrego planu, szybkich rozwiązań, podpowiedzi, jak budować napięcie i dialogi, ja snuć historię. Szukamy też grupy wsparcia i dobrych słów, kiedy pojawia się niemoc twórcza. Ktoś kto wie, jak trudno czasem lubić swojego bohatera albo po prostu, jak czasem się nie chce mimo wytyczonego planu wchodzić w rolę pisarza.
Jak wygląda praca na kursie? Przygotuj kartki, kolorowe długopisy, małe karteczki. Przygotuj sobie godzinę dziennie i pisz. Dostajesz codziennie zadania, pytania i motywację. Uzupełniasz emaile o konkretną wiedzę z ebooka i zabawa zaczyna się Cię wkręcać na całego. Nigdy nie lubiłam gier komputerowych, ale pisanie książki mocno mi je przypomina. Budujesz, bowiem alternatywny świat od podstaw. Tworzysz bohaterów i bohaterki, ubierasz ich i dajesz jeść to co lubią. Opowiadasz o ich miłości lub jej braku. Stawiasz na drodze przyjaciół lub wrogów. Czasem masz wrażenie, że przestajesz nad nimi panować. Wtedy dziel, grupuj, nazywaj i kieruj do właściwego im miejsca w historii. Gratulacje właśnie ogarnęłaś czyjeś życie... Dobra robota.
Małgosia Żebrowska z Pełni oraz Edyta Niewińska uzmysłowiły mi, że to jest praca. Pisanie, nawet jeśli do szuflady to ciężka praca. Wymaga od nas cierpliwości, twórczości, szacunku do siebie, jako autora i odpoczynku. Daje nam za to ogrom satysfakcji, więzi  i relacje.

Każdy wie, że w książce najważniejsi są bohaterowie. Autorki przygotowują nowy kurs. Bohater doskonały. Zapowiada się u mnie ciekawy sierpień, już wiem że za chwilę będę pracować nad nową historią.


Wakacje to dobry czas na naukę, na rozwój pasji i hobby. Jeśli zawsze chciałaś pisać to pomyśl o nowym kursie, może to być jeden krok do spełnienia Twoich marzeń :) Tu znajdziesz informacje o nowym kursie Bohater Doskonały


Do dzieła :)


Komentarze

Popularne posty