Są dziwy w niebie i na ziemi, o których ani się śniło waszym filozofom.

Dziady
CZĘŚĆ II

GUŚLARZ - STARZEC PIERWSZY z CHÓRU - CHÓR WIEŚNIAKÓW I WIEŚNIACZEK - KAPLICA, WIECZÓR



There are more things in Heaven and Earth
Than are dreamt of in your philosophy.
 
Shakespeare 

Są dziwy w niebie i na ziemi, o których
ani śniło się waszym filozofom.


CHÓR
Ciemno wszędzie, głucho wszędzie,
Co to będzie, co to będzie?


GUŚLARZ

Zamknijcie drzwi od kaplicy
I stańcie dokoła trumny;Żadnej lampy, żadnej świécy,W oknach zawieście całuny.Niech księżyca jasność blada. Szczelinami tu nie wpada.Tylko żwawo, tylko śmiało.

STARZEC
Jak kazałeś, tak się stało.
CHÓR
Ciemno wszędzie, głucho wszędzie,
Co to będzie, co to będzie?


GUŚLARZ

Czyścowe duszeczki!
W jakiejkolwiek świata stronie:Czyli która w smole płonie,Czyli marznie na dnie rzeczki,Czyli dla dotkliwszej kary W surowym wszczepiona drewnie,Gdy ją w piecu gryzą żary,I piszczy, i płacze rzewnie;Każda spieszcie do gromady!Gromada niech się tu zbierze!Oto obchodzimy Dziady!Zstępujcie w święty przybytek;Jest jałmużna, są pacierze,I jedzenie, i napitek.

CHÓR
Ciemno wszędzie, głucho wszędzie,
Co to będzie, co to będzie?


czy może być inny utwór, który bardziej dosadnie tworzy klimat zbliżających się świąt??
straciłam najbliższą osobę  kiedy byłam dzieckiem, te święta są dla mnie bardzo ważne...
w mojej pracowni powstają stroiki i dekoracje nagrobne, w które wkładam bardzo dużo serca:))

Już teraz przyjmuję zamówienia na kompozycje nagrobne na Wszystkich Świętych.

A oto jeden z pierwszych krzyży nagrobnych






moje prace są troszkę inne od tych ,które można zakupić w kwiaciarni czy przy cmentarzu,  są wyjątkowym  darem dla najbliższej osoby!! Zapraszam !!
 ps. dziękuje za wszystkie zostawione komentarze!!! każde dobre słowo jest jak miód na moje serce, a krytyka działa na mnie konstruktywnie:))
miłego dnia Basia

Komentarze

Prześlij komentarz

Cóż jestem typową kobietą i uwielbiam rozmowy, Twój komentarz jest dla mnie ważny i bardzo Ci za niego dziękuję!! Jest dla mnie namiastką tej długiej rozmowy, gdybyśmy się spotkały:)

Popularne posty