Wystawa "Lilie-księżniczki ogrodów" Wrocław 2012 cz. I

Delikatna, a zarazem bardzo dominująca. Lilia efektowny kwiat ogrodowy o wyjątkowym zapachu...
Tak jak pisałam w ostatnim poście wybrałam się wraz z moimi maluchami na wystawę do wrocławskiego  muzeum. Tytuł wystawy "LILIE KSIĘŻNICZKI OGRODÓW" wydaje mi się bardzo trafiony, myślę że w bardzo adekwatny sposób zawiera w opisie wszystkie cechy tych kwiatów.

Lilia symbolizuje królewskość, majestat, chwałę, w dawnych czasach zdobiła berła władców, korony i monety. Często występowała jako zdobienie w komnatach królewskich np. na ścianach.  w chrześcijaństwie symbolizuje czystość, niewinność, była atrybutem wielu świętych, a nawet Chrystusa. Występuje również w mitologii, gdzie zdobi płaszcz Zeusa, a muzy wplatają sobie lilie we włosy. Pisał  o nich Mickiewicz i Tuwim. Dziś  wspiera hodowle lilii, szerzy wiedzę o jej o odmianach oraz chroni ginące gatunki Dolnośląskie Towarzystwo Miłośników Lilii.
Wystawa, która miała miejsce we Wrocławiu w Muzeum Militariów przy ulicy Cieszyńskiego, była zorganizowana właśnie przez DTML. Zapraszam na fotorelacje z naszej wizyty:





















atmosfera wspaniała, przesympatyczni organizatorzy, zapach, który wypełnił całe muzeum cudowny, bardzo mile spędzone przedpołudnie,
A jutro pokaże zdjęcia reprezentowanych na wystawie kompozycji z lilią!! Prace piękne!!
udanej niedzieli!!

Komentarze

  1. Coś niesamowitego - ale cudne ,jaka różnorodność -że mnie tam nie było - we wrześniu się wybieram w okolice Wrocławia nie będzie jakiejś wystawy ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne lilie, wspaniała wystawa, wyobrażam sobie jak tam pachniało :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cóż jestem typową kobietą i uwielbiam rozmowy, Twój komentarz jest dla mnie ważny i bardzo Ci za niego dziękuję!! Jest dla mnie namiastką tej długiej rozmowy, gdybyśmy się spotkały:)

Popularne posty