Boże Narodzenie 2019

Co trzeba zrobić, żeby poczuć święta?
Grzyby udusić?Okna umyć?
Kupić prezenty?
Może trzeba doświadczyć braku świąt, braku bliskich, jedzenia, braku możliwości, aby już nigdy nie poddawać pod wątpliwość tej tradycji, aby jej nie przejaskrawiać i nie wznosić na piedestał rzeczy mało ważnych?
Oczekiwanie na Boże Narodzenie jest pięknym czasem, przestań narzekać, że musisz...ciesz się że możesz, przestań narzekać, że nie czujesz, daj sobie pozwolenie na poczucie magii Świąt.
Wiele lat po śmierci mamy nie cierpiałam świąt Bożego Narodzenia, nie miałam też nigdy poczucia, że siedzę przy dobrym stole świątecznym. Dopóki nie urodziłam syna. Zaczęłam wić swoje życie na nowo... Dziś się uśmiecham na samą myśl, że już tylko kilka dni zostało. U nas wszystko teraz robimy sami, a i prezenty będą raczej skromne. Przecież nie to się liczy co kto dostanie tylko to co kto chce ofiarować...
u mnie dziś najpierw pierniczki, a teraz pachną grzybki na farsz. Dużo rzeczy od dziś przestaje się liczyć. Od dziś najbardziej liczy się wspólny czas:)













Komentarze

Popularne posty