Kreatywne dzieci:)


Kreatywne dzieci to nasze dzieci!! Każde dziecko chce tworzyć, wierzy w to, że tworzy cuda  i ma motywację do działania. Dziecko kreuje własną rzeczywistość, żyje w swoim świecie i ma poczucie dobrze wykonanej pracy każdego dnia!! Kiedy maluch kładzie się spać po cały dniu jest zadowolony z siebie, czuje moc jakby powiedziałby  Yoda- "Zaiste cudowny umysł dziecka jest". Przekonuję się o tym niemal każdego dnia obcując z moimi maluchami, choć przyznam się, że trudne jest tego codzienne docenienie.  Chwalenie każdorazowe za każdą rzecz, czynność, słowo, trudne jest i być może nudne oraz mało efektywne. Najbardziej jednak doceniam dzieci i ich wrażliwość na piękno i estetykę kiedy z nimi prowadzę warsztaty i chociaż akt twórczy jest kontrolowany przeze mnie to efekty są wprost  rewelacyjne.  Klasa mojego syna bierze udział w szkolnym konkursie na najładniej udekorowaną jesiennie klasę. Wraz z wychowawczynią przeprowadziłam u nich warsztaty jesienne. Dzieci tydzień wcześniej miały zacząć zbierać materiały do dekoracji. Zbiory przerosły moje oczekiwania. Wielkie i małe dynie w nieograniczonej niemal ilości, kwiaty, trawy, liście, kasztany, jarzębina, zatrwian. Jednym słowem klasa przygotowała się perfekcyjnie!! Dzieci pracowały niemal w ciszy, wystawiając języki, zagryzając usta, krzywiąc się kiedy musiały wkładać swoje malutkie rączki do mokrych i śliskich dyni, potem  łyżkami wyciągały zupełnie samodzielnie całą zawartość naturalnego naczynia. Pozostało już tylko dopasowanie gąbki i hulaj dusza!!! 













Ze względu na bezpieczeństwo dzieci w sieci nie pokazuję ich buziaków.  Na końcu zdjęcie indywidualne tu mój Kacper, każdy uczestnik dostanie ode mnie taką fotografię:) 

Wracając do rozważań nad kreatywnością i motywacją dzieci to najważniejsze jest to, aby nie zniszczyć tej chęci do pracy w dzieciach. By nie odebrać im nigdy tego poczucia dobrze wykonanej pracy, po to by jako osoby dorosłe mogły przeżyć swe życie z pasją. My rodzice też mieliśmy ten dar, ktoś nam go odebrał lub sami go być może utraciliśmy przez dokonywanie złych wyborów lub szarą codzienność. Być może ta jesień wbrew wszystkiemu obudzi w nas właśnie taką motywacje do życia z pasją!!  A wszystkim tym którzy mają to motywacje i pasje gratuluję!! Dbajcie o nią!!
Pozdrawiam całą II B oraz Panią wychowawczynię! Dziękuję za zaproszenie i kolejną lekcje motywacji!!

udanego poniedziałku!!
Basia

Komentarze

  1. Zachwyciłam się pracami dzieciaków.
    Są przepiękne!
    Dobrze, że mają pomysłowych nauczycieli.
    To ich zasługa, że dzieci tak bardzo angażują się w wykonywane prace.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dyniowe dekoracje prezentują siędoskonale.
    Takich nauczycieli nam trzeba:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cóż jestem typową kobietą i uwielbiam rozmowy, Twój komentarz jest dla mnie ważny i bardzo Ci za niego dziękuję!! Jest dla mnie namiastką tej długiej rozmowy, gdybyśmy się spotkały:)

Popularne posty