Spacerownik wrocławski część druga -miłość.

Każdy Wasz komentarz sprawił mi ogromną radość:) dziękuję!! Wrocław jest pięknym miastem, które kocham od lat. Szukam miejsc, w których mogę się zrelaksować z dziećmi, a przy tym dać im odrobinę kultury, lekcje historii czy botaniki. Korzystamy z uroków naszego miasta, choć teraz mieszkamy na peryferiach miasta i na śniadanie przychodzą do nas całą zimę sarenki. Wakacje to szczególny czas kiedy jesteśmy razem i możemy sobie pozwolić na całodniowe zwiedzanie miasta, obładowani kanapkami i owocami, dźwigamy wodę i aparat, by wrócić do naszego zielonego miejsca i cieszyć się ciszą:)

 Wyjście z Ogrodu Botanicznego prowadzi na Ostrów Tumski, sam w sobie jest piękny, ale zasługuje na indywidualny post. Dziś chciałabym Wam pokazać tylko jego końcowy fragment, a mianowicie Most Zakochanych-Most Tumski. O jego historii nie będę się teraz rozpisywać, możecie sobie o niej poczytać. Z ciekawostek opowiem tylko, że przy tym moście stoją prawdziwe lampy gazowe, które są codziennie ręcznie odpalane ( tu wierze na słowo Pani Przewodnik, bo nigdy Latarnika nie widziałam:))a na latarni nr 4 znajduje się  Krasnal Gazuś, który dba o latarnie!! Dlaczego Most Zakochanych? Most cały jest obwieszony kłódkami z podpisami, deklaracjami miłosnymi, wyznaniami miłości, wierszami...Zakochani wierzą, że zamkną w kłódce swą miłość i dlatego klucze wyrzucają do Odry.  Czy to dobra metoda na zachowanie wiecznej miłości?   Jestem w trakcie namawiania męża na własną prywatną kłódkę, ale ten usilnie się wzbrania:) a oto parę fotek!!



Gazuś












Ta ostatnia to moja faworytka, jest cudowna:) Pozdrawiam Basia

Komentarze

  1. :) super się to oglądało!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny ten pomysł z kłódkami :-)))
    Wrocław mi się zawsze podobał :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł z kłódkami widziałam kilka lat temu w Wilnie.
    Już w tedy mi się bardzo spodobał.
    Piękne zdjęcia. Oglądałam z wielką przyjemnością.
    Są piękne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również jestem zauroczona Twoim foto-spacerem :) Pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ah te kłódeczki, Kocham Wrocław:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cóż jestem typową kobietą i uwielbiam rozmowy, Twój komentarz jest dla mnie ważny i bardzo Ci za niego dziękuję!! Jest dla mnie namiastką tej długiej rozmowy, gdybyśmy się spotkały:)

Popularne posty